Анализа што го опфаќа периодот од мај 2024 до април 2025 година откри што децата во Србија најмногу пребаруваат на интернет.
Според собраните податоци, постои зголемен интерес за чет-ботови базирани на вештачка интелигенција, вирален пораст на италијанските „brainrot“ пантомими како што е „tralalero tralala“, како и зголемено внимание кон играта Sprunka - ритмичка игра што комбинира музика и движење.
„YouTube“ останува најпопуларната апликација меѓу децата на глобално ниво, додека „WhatsApp“ го престигна „TikTok“ и го зазеде второто место.
Она што децата најмногу го бараат, според истражувањето на Kaspersky, е сè што е поврзано со интернет комуникациите, проследено со аудио и видео. Овие две ставки ги бараат 40 проценти од децата, односно 35. А листата вклучува, во многу помала мера, содржина за возрасни, лотарии и наградни игри, пцуење...
Пред екран 9 часа на ден
Во денешниот свет каде што сè е меѓусебно поврзано, децата ја користат дигиталната технологија повеќе од кога било досега. Најновото истражување покажува дека децата на возраст од 8 до 10 години поминуваат просечно шест часа на ден пред екран, додека децата на возраст од 11 до 14 години поминуваат околу девет часа на ден.
Секоја година, новите дигитални трендови го обликуваат начинот на кој децата го истражуваат светот. Во извештајот за оваа година, компанијата Kaspersky забележа ненадејно зголемување на интересот за алатки за вештачка интелигенција.
Иако ниедна апликација за вештачка интелигенција не се најде меѓу првите 20 во 2023-24 година, „Character.AI“ сега се најде на листата, покажувајќи дека децата не се само љубопитни за вештачката интелигенција, туку активно ја вклучуваат во својот дигитален живот.
Повеќе од 7,5 проценти од сите пребарувања се поврзани со чет-ботови со вештачка интелигенција, каде што се издвојуваат имиња како „ChatGPT“, „Gemini“ и особено „Character.AI“.
Оваа платформа им овозможува на корисниците да креираат или да комуницираат со ботови што имитираат измислени или реални личности. Ова претставува нагло зголемување од минатата година: во извештајот за 2023-2024 година, пребарувањата поврзани со вештачката интелигенција сочинуваа само 3,19 проценти од сите пребарувања, што значи дека се зголемија повеќе од двојно оваа година.

Сепак, не сите интеракции со чет-ботови се без ризик. Некои ботови може да ги изложат децата на емоционално интензивна содржина, дезинформации или теми што не се соодветни за нивната возраст, особено кога ботовите се креирани или прилагодени од други корисници. Бидејќи овие платформи често се потпираат на содржина генерирана од корисници и можат да имаат слаба модерација, клучно е отворено да се разговара со децата за тоа како тие користат алатки за вештачка интелигенција и поставуваат апликации за дигитално родителство што им помагаат на семејствата да останат информирани, вклучени и заштитени.
Иако пантомимите сочинуваа мал дел од пребарувањата оваа година, тие сепак откриваат друг слој од дигиталната култура на децата. Многу од најпопуларните пантомимови спаѓаат под таканареченото „brainrot“ - вид апсурден, намерно хаотичен хумор што се шири преку кратки видеа. Меѓу најбараните беа италијанската фраза „tralalero tralala“ и музичка пантомима наречена „tung tung tung sahur“. Овие фрази може да звучат случајно за возрасните, но за многу деца тие претставуваат вообичаени шеги кои брзо се пренесуваат од една платформа на друга.
Примери за италијански фрази за „труење на мозокот“
Меѓу новините што го привлекоа вниманието на аналитичарите беше Sprunki - ритмичка игра во прелистувачот што комбинира музика и визуелна интеракција.
Играчите мора да го погодат ритамот во ритамот на брзата музика, што го прави искуството и импресивно и физички привлечно. Неговата светла, цртана графика и зависност при играњето ја прават сè попопуларна кај помладата публика. Ова може да се види не само во пребарувањата на Google, туку и на YouTube, каде што Sprunki беше меѓу петте најбарани игри, рамо до рамо со долгогодишните омилени како што се „Brawl Stars“ и „Roblox“.
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата