Данските потрошувачи ја бојкотираат Кока-Кола поради потезите на Доналд Трамп и неговата непредвидлива надворешна политика, објави Карлсберг, пренесува Телеграф.
Данската пиварница, која полни Кока-Кола, објави дека продажбата е „малку намалена“ бидејќи потрошувачите не го купуваат газираниот пијалок, со што се протестира против американскиот претседател.
„Постои одредено ниво на бојкот на американските брендови од страна на потрошувачите и ова е единствениот пазар каде што го гледаме тоа во голема мера“, рече Џејкоб Аруп-Андерсен, извршен директор на Карлсберг.
Трамп предизвика глобална трговска војна и хаос на пазарот откако воведе огромни царини на бројни индустрии и земји.
Но, Данците се особено бесни на него откако тој постојано се закануваше дека ќе ја преземе контролата врз Гренланд, автономна данска територија, или со купување на островот или со воена сила.
Џеј Ди Венс, потпретседателот на САД, дополнително ги наруши односите меѓу двете земји по посетата на Гренланд минатиот месец, кога рече дека Копенхаген „не направил добра работа кога станува збор за луѓето од Гренланд“.
Пред тоа, тој ја обвини Данска дека „не е добар сојузник“ на САД, и покрај фактот дека илјадници дански војници служеле во Ирак и Авганистан, а многумина загинале.
Данците се свртуваат кон своите брендови
Аруп-Андерсон рече дека помалите локални брендови го освојуваат пазарниот удел што некогаш го држеше американската компанија. Но, тој додаде дека целокупното влијание врз продажбата „не е драматично“.
Продажбата на данската Џоли Кола во ланецот супермаркети Рема 1000 се зголеми за 13 пати во споредба со истиот период минатата година. Други супермаркети, вклучувајќи ги „Куп“ и „Флегард“, исто така, забележаа значително зголемување на побарувачката за дански замени за Кока-Кола, објавија локалните медиуми.
Шефот на Карлсберг рече дека и Кока-Кола и Пепси се „произведени од дански работници во данските пиварници, па од наша перспектива, тие се исто така дански брендови“. Но, тој додаде дека тие „целосно ги почитуваат одлуките на луѓето“.
Ова не е прв пат Кока-Кола да биде жртва на бојкот со оглед на нејзиниот статус на архетипски американски бренд.
Производите на компанијата беа бојкотирани и во муслиманските земји по конфликтот во Газа поради американската поддршка за Израел и затоа што компанијата работи на Западниот Брег.
Предупредувањето на „Карлсберг“ дојде откако „Кока-Кола“ објави пад на приходите од 2 проценти на 11,1 милијарди долари во првиот квартал поради неизвесноста околу царините и падот на потрошувачката.
Сепак, компанијата, која исто така произведува Фанта и Спрајт, изјави дека очекува влијанието на тарифите да биде управливо, главно затоа што поголемиот дел од нејзините операции на флаширање се вршат во локални погони за флаширање.
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата