Во свет каде што технологијата ги презема речиси сите процеси, еден мајстор од Британија докажува дека прецизната, рачно изработена изработка е сè уште непроценлива.
Марк Корт, мајстор на традиционалниот занает познат како pinstriping (цртање на ленти), со години рачно црта фини линии долги до пет метри на каросериите на автомобилите „Ролс-Ројс“, за плата што достигнува шестцифрена бројка.
Овие тенки, совршено прави линии, познати и како линии на вагонот, не се само естетски детаљ. Тие се симбол на елеганција, луксуз и внимание кон деталите, вредности што го разликуваат „Ролс-Ројс“ од сите други.
Делото на Марк не вклучува модерни машини, туку исклучиво четка, стабилна рака и беспрекорна концентрација. Секоја линија е нацртана со еден потег, без грешка, без корекција. Грешката не е опција, бидејќи секој автомобил што доаѓа од фабриката на овој легендарен бренд, едноставно мора да биде совршен.
„Тоа е уметност што бара и техника и чувство. Нема простор за трепет во овој вид работа“, рече Корт во претходните интервјуа.
Во светот на автомобилската индустрија, Марк Корт се смета за еден од најпочитуваните специјалисти. Неговата вештина дополнително го нагласува она по што е познат Ролс-Ројс: апсолутна посветеност на секој детаљ и индивидуализиран пристап кон секое возило.
Традиционална изработка во модерниот луксуз
Интересно е што во ерата на автоматско производство и роботи, луксузот сè уште се потпира на луѓе како Марк, поединци кои, со своето знаење, стабилна рака и искуство, го додаваат тоа „нешто“ што ниедна машина не може да го репродуцира. Токму таквите нишни вештини, иако ретки, сè уште се многу барани и добро платени.
Примерот на Марк Корт отвора поширока тема: дали традиционалните занаетчиски вештини, кои се пренесуваат низ генерации, но сè поретко се негуваат, станаа новата „луксузна стока“ на пазарот на трудот?
Во свет каде што повеќето се стремат кон дигитални вештини, можеби е време да се вратиме на нешто едноставно, но вредно. А тоа е совршенството на човечката рака.
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата