И покрај амбициозните планови на Европската унија до 2035 година целосно да ја забрани продажбата на нови автомобили со мотори со внатрешно согорување, најновите податоци покажуваат драматичен пресврт на пазарот на електрични возила. Новата анализа на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA) откри поразителни податоци - електричните возила сочинуваат само 1,8% од вкупно 249 милиони автомобили на европските патишта.
Посебно загрижува фактот што пазарниот удел на електричните возила во 2024 година падна од 14,6% на 13,6%.
Овој пад доаѓа и покрај бројните владини субвенции, даночни олеснувања и други стимулации што земјите од ЕУ ги нудат за купување електрични автомобили.
Инфраструктурата и цената остануваат главни предизвици
Експертите посочуваат дека една од клучните причини за бавната транзиција кон електрични возила е недоволната инфраструктура за полнење. Во многу делови на ЕУ, особено во руралните области, мрежата за полнење сè уште е недоволно развиена, што создава таканаречена „анксиозност за опсегот“ кај потенцијалните купувачи.
Друг важен фактор е цената. Просечниот електричен автомобил сè уште е значително поскап од споредлив модел со конвенционален мотор, што, во комбинација со моменталната економска ситуација, одвраќа многу купувачи.
Старите автомобили се подолго и подолго остануваат на патиштата
Податоците покажуваат дека Европејците ги чуваат своите автомобили подолго - просечната старост на едно возило во ЕУ достигна 12,5 години. Грција води со просечна старост на флота од 17,5 години, додека Луксембург ја има најмладата флота со просек од 8 години.
Посебно е интересно да се забележи дека Италијанците имаат најмногу автомобили по глава на жител - дури 694 возила на 1.000 жители. Од друга страна, во Латвија оваа бројка е значително помала и изнесува 381 возило на 1.000 жители.
Производителите се соочуваат со големи предизвици
Автомобилската индустрија се соочува со сериозни предизвици во исполнувањето на строгите еколошки прописи. Фолксваген неодамна изрази загриженост дека би можел да плати казна од 1,5 милијарди евра за надминување на дозволените емисии во 2025 година.
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата