Во меѓувреме, американското воено воздухопловство бара од Боинг да го забрза развојот на прототипи за американските воздухопловни сили, со цел да се забрза воведувањето на овој тип авиони во УСАФ. Се очекува САД да станат убедливо најголем оператор со 26 авиони од типот, со оглед на зголемените барања за замена на флотата на авиони Е-3 Сентри (познати по нивните големи ротирачки одбранбени единици), според Simple Flying.
Новиот авион ќе започне да стапува во служба со американските воздухопловни сили во 2027 година. „Боинг“ веќе има добиено првичен договор вреден 2,56 милијарди долари за снабдување на авионите на УСАФ. Освен во САД, овој тип на авиони веќе функционира и во Велика Британија, Австралија, Турција и Јужна Кореја, која веќе има четири летала од овој тип.
E-7 Wedgetail првично беше дизајниран за кралските австралиски воздухопловни сили и е базиран на комерцијалниот авион Боинг 737 од следната генерација. Неговиот „прекар“ - Wedgetail е наводно посветен на орелот со клин-опаш - специфичен тип на орел (Aquila audax) кој живее во Австралија.
Наместо голема ротирачка купола, има фиксна радарска антена со активно електронско скенирање. Досега се произведени околу 14 од овие авиони.
Очекуваните 26 авиони E-7 Wedgetail за USAF (колку што веќе се нарачани) нема да бидат директна замена за застарената флота E-3 Sentry од неколку причини. Иако способноста за разузнавачки надзор и извидување со долг дострел е од клучно значење за американското воено воздухопловство, се чини дека овие авиони стануваат сè поранливи, а други ресурси (како напредни дронови и сателити) може да преземат дел од нивниот товар.
Ранливоста на овој тип авиони беше докажана кога, во војната против Украина, Русија собори два ретки авиони A-50U AEW&C, за кои тие веруваа дека летале надвор од спорниот воздушен простор.
© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата