logo
logo
logo

Не е само приоритет за Македонија

Германија ја става железницата во преден план: ИНВЕСТИЦИСКИ ПОХОД ОД 500 МИЛИЈАРДИ ЕВРА

Vecer | 14.06.2025

Германија ја става железницата во преден план: ИНВЕСТИЦИСКИ ПОХОД ОД 500 МИЛИЈАРДИ ЕВРА

Германија планира да ја направи својата дотраена железничка мрежа врвен приоритет, додека се обидува да го забрза трошењето од инфраструктурниот фонд од 500 милијарди евра, наменет да ја извлече најголемата европска економија од стагнација.

Вицеканцеларот и министер за финансии Ларс Клингбеил сака да инвестира до 10,5 милијарди евра во железничка инфраструктура оваа година, при што државната „Дојче Бан“ ќе добие лавовски дел од вкупно 22 милијарди планирани инвестиции во инфраструктура за 2025 година, наведуваат извори запознаени со плановите.

Други планирани инвестиции за оваа година вклучуваат 3 милијарди евра за подобрување на широкопојасниот интернет во земјата и 1 милијарда евра за модернизација на мостови.

По 2025 година, се очекува средствата за инфраструктура да се зголемат на дури 35 милијарди евра годишно до 2029 година.

Планот е дел од низа мерки што коалициската влада, предводена од канцеларот Фридрих Мерц, планира да ги усвои овој месец, а се очекува двата дома на парламентот да ги одобрат во септември.

Покрај огромните трошоци за модернизација на германската војска, 12-годишниот фонд за инфраструктура од 500 милијарди евра е клучен обид на коалицијата да стави крај на тригодишната економска стагнација.

Минатата недела, владата одобри пакет даночни олеснувања за бизнисите во вредност од 46 милијарди евра за мандатниот период од 2025 до 2029 година.

Фондот и неговите први распределби ќе бидат усвоени на состанок на кабинетот на 24 јуни, заедно со буџетот за 2025 година, кој претходната коалиција под водство на Олаф Шолц никогаш не го финализираше поради финансиски несогласувања во ноември.

Откако конзервативците победија на предвремените избори во февруари, Мерц го намали уставното ограничување за задолжување, дозволувајќи неограничено задолжување за одбрана и формирајќи фонд од 500 милијарди евра за модернизација на стари патишта, мостови, болници и училишта.

Приоритет за следните две години е брзо инвестирање на средствата, пред владата да премине на постратешки, долгорочен инвестициски пристап.

„Големото прашање е: Колку брзо можеме да ги инвестираме овие пари во конкретни проекти? А „Дојче Бан“ е очигледно најдоброто место за почеток бидејќи тие веќе имаат детални инвестициски планови“, рече Хенинг Мајер, професор по јавна политика на Универзитетот во Тибинген.

Лошата состојба на германските возови, кои често доцнат, стана симбол на хроничниот недостаток на инвестиции што ја оптоварува најголемата европска економија. Пред распадот на коалицијата на Шолц, „Дојче Бан“ ги идентификуваше потребните инвестиции во износ од 53 милијарди евра.

Портпаролот на Министерството за финансии одби да коментира за распределбата на средствата, но рече дека се планира „зголемена инвестиција“ во федералната железничка мрежа. Тој додаде дека „примарна цел на фондот е брза реализација на инвестиции во Германија, што брзо би отворило нови работни места и би ја модернизираше инфраструктурата“.

„Дојче Бан“ одби да коментира.

Владата смета дека решавањето на проблемот со меѓуградскиот превоз ќе ја промени политичката клима во земјата, каде што крајно десничарската Алтернатива за Германија (AfD) стана втора најголема партија во Бундестагот со повеќе од една петтина од гласовите.

Мејер изјави:

„Иако ќе има краткорочни нарушувања, луѓето најверојатно ќе почувствуваат конкретни подобрувања во нивниот секојдневен живот.“

46-годишниот Клингбеил, кој е и копретседател на Социјалдемократската партија (СПД), се надева дека ќе профитира политички од модернизацијата на дотраената инфраструктура пред општите избори во 2029 година.

Во февруари, СПД освои само 16% од гласовите – најлошиот резултат од крајот на 19 век. Сепак, партијата се појави како единствен можен коалициски партнер за Христијанските демократи (CDU) на Мерц, откако Мерц ја отфрли можноста за соработка со AfD.

Оваа поволна преговарачка позиција му овозможи на Клингбеил да обезбеди фонд за инфраструктура од 500 милијарди евра – едно од главните изборни ветувања на СПД.

© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата

logo

Vecer.mk е прв македонски информативен портал, основан во 2004 година.

2004-2025 © Вечер, сите права задржани

Сите содржини и објави на vecer.mk се авторско право на редакцијата. Делумно или целосно преземање не е дозволено.

Develop & Design MAKSMEDIA LTD Skopje Copyright © 2004-2025. Vecer.mk