logo
logo
logo

Србија доби правилник за користење ЛЕТЕЧКИ ТАКСИ

Vecer | 07.02.2025

Србија доби правилник за користење ЛЕТЕЧКИ ТАКСИ

Дирекцијата за цивилно воздухопловство на 17 јануари ги ажурира Правилата за условите за вршење на воздушниот сообраќај со прописи кои за првпат пропишуваат употреба на летечки такси, пренесува Танго Сикс.

Новиот концепт на комерцијален воздушен транспорт, кој на англиски е дефиниран како урбана воздушна мобилност (UAM), во новата верзија на српската регулатива се нарекува „иновативна воздушна мобилност (IAM), додека авионите eVTOL се нарекуваат „авиони способни за вертикално полетување и слетување“ и ја добиваат кратенката VCA.

Ова име е преземено, како што објаснува „Танго Сикс“, од англиската терминологија и значи вертикално полетување и слетување (VTOL) на способен воздухоплов, т.е. кој било предмет потежок од воздухот способен за постојан лет, со клучна способност за вертикално полетување и слетување, со користење на најмалку две погонски централи и кој, што е најважно, не е ниту хеликоптер, ниту авион. 

Така, Србија е една од ретките земји во регионот што усвои нова регулаторна рамка по иницијативата на претседателот Александар Вучиќ од пред десет месеци да го прикаже новиот концепт на воздушен транспорт за прв пат на изложбата „Експо 2027“.

Еден од клучните аспекти на ажурираниот правилник е воведувањето систем за сертификација на оператори кои ќе вршат активности на ИАМ. Операторот мора да поседува сертификат за воздушен оператор (AOC) издаден од Дирекцијата за цивилно воздухопловство.

За да добие AOC, операторот мора да покаже дека ги исполнува сите суштински барања од релевантните анекси на прописите, дека сите воздухоплови што ги користи имаат сертификат за пловидбеност и дека неговата организација и управување се соодветни и соодветно назначени за опсегот и областа на активност.

Регулативата, исто така, го воведува терминот „вертипорт“, кој се дефинира како копнена или водена површина или структура што се користи или е наменета да се користи за слетување, полетување и движење на VCA.

Операторот може да користи соодветни вертипорти кои мора да бидат компатибилни со димензиите и тежината на VCA, да имаат компатибилни патеки за пристап и поаѓање, да бидат опремени со спасувачки и противпожарни служби и да бидат достапни, пишува TangoSix.

© Vecer.mk, правата за текстот се на редакцијата

TailoredCV
logo

Vecer.mk е прв македонски информативен портал, основан во 2004 година.

2004-2025 © Вечер, сите права задржани

Сите содржини и објави на vecer.mk се авторско право на редакцијата. Делумно или целосно преземање не е дозволено.

Develop & Design MAKSMEDIA LTD Skopje Copyright © 2004-2025. Vecer.mk